Προπόνηση Συναρμογής-Ενδεικτικές Ασκήσεις

Εκτελούνται 2 φορές την εβδομάδα (έως και 3 στην προετοιμασία, με μπάλα ή χωρίς. Προτιμούμε πάντα τη χρήση μπάλας γιατί ταυτόχρονα βελτιώνουμε και τεχνικά στοιχεία (πάσα, υποδοχή, οδήγημα, κεφαλιά). Τοποθετούμε 2 έως 3 ασκήσεις, εκτελούμε 8 επαναλήψεις ανά άσκηση αν είναι 2 ή 6 ανά άσκηση αν είναι 3 ασκήσεις. Οι παίκτες χωρίζονται σε υποομάδες και περνάνε σε ροή. Δίνουμε έμφαση α) στην σωστή εκτέλεση του σκίπινγκ (χαμηλό, ψηλό, πλάγια, πίσω, διπλό ή μονό βήμα, σταυρώματα κ.α) β) στην συνδυασμένη-συντονισμένη κίνηση χεριών-ποδιών και την καλή-ποιοτική εκτέλεση όταν έχουμε και μπάλα. Συνολικά ο χρόνος θα είναι περίπου 10΄-12’. Οι ασκήσεις τοποθετούνται στην αρχή της προπόνησης, αμέσως μετά το ζέσταμα (ουσιαστικά είναι συνέχειά του, οπότε μπορούμε άνετα να τις βάλουμε μετά το τρέξιμο σε ζευγάρια με ασκήσεις διατάσεων ενεργητικών που κάνουμε) ή ανάλογα με το ασκησιολόγιο να ξεκινήσουμε κατευθείαν με συναρμογή, συνδυάζοντας τις ενεργητικές διατάσεις με τα περάσματα από τις σκάλες.

Ενδεικτικό Ασκησιολόγιο

me mpala 2

Άσκηση 1

Πέρασμα από σκάλες με παραλλαγές βημάτων και στη συνέχεια διπλή πάσα στη μία άσκηση και κεφαλιά στην άλλη. Η πάσα μπορεί να είναι φυσικά δεξί, αριστερό, στον αέρα, με υποδοχή στήθος ή μηρό κ.α. Οι ποδοσφαιριστές σε 4 υποομάδες με κυκλική ροή. 8 επαναλήψεις ανά σταθμό.

Περισσότερα εδώ...

Ταχυδύναμη-Ενδεικτικό Ασκησιολόγιο

Η ταχυδύναμη (ποδοσφαιρική δύναμη) είναι μια πολύ σημαντική παράμετρος της απόδοσης του ποδοσφαιριστή. Εμφανίζεται σε όλες σχεδόν τις ποδοσφαιρικές κινήσεις (τάκλινγκ, ντρίπλα, προσποίηση, άλμα, τζαρτζάρισμα, αλλαγές κατεύθυνσης, εκκινήσεις, μονομαχίες, σλάλομ, σουτ) , οπότε κρίνεται απαραίτητη η σωστή προπόνησή της, η οποία περιλαμβάνει δρομικές και αλτικές ασκήσεις με και χωρίς όργανα. Προπονείται με την επαναληπτική μέθοδο σε ένταση 95-100%, διάρκεια επανάληψης 6΄΄-10΄΄, επαναλήψεις 4-8, ασκήσεις-σταθμοί 4-6, σετ 2-4. Ο ρυθμός είναι εκρηκτικός. Το διάλειμμα είναι πλήρες, ο ποδοσφαιριστής πρέπει να εκτελεί κάθε επανάληψη στο 100%!

Ενδεικτικό Ασκησιολόγιο εδώ

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Η φιλοσοφία του προπονητή

Όπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.
''Ήταν ένας γέρος, ένα μικρό αγόρι και ένας γάιδαρος. Πήγαιναν στην πόλη και αποφάσισαν ότι το αγόρι θα πήγαινε καβάλα στο γάιδαρο. Καθώς προχωρούσαν συνάντησαν κάποιους ανθρώπους που τους είπαν ότι δεν ήταν σωστό ο γέρος να πηγαίνει με τα πόδια και το αγόρι καβάλα. Έτσι αποφάσισαν να αλλάξουν.

Πως μπορεί κάποιος να γίνει προπονητής ποδοσφαίρου;

sfirixtraΓια να γίνει κάποιος προπονητής ποδοσφαίρου και να μπορεί νόμιμα να ασκήσει το επάγγελμα, πρέπει να φοιτήσει σε μια από τις σχολές που διοργανώνει η Ε.Π.Ο ή να είναι απόφοιτος Τ.Ε.Φ.Α.Α., με ειδικότητα στο ποδόσφαιρο. Τα διπλώματα είναι κατά σειρά UEFA C, UEFA B, UEFA A και UEFA PRO. Το δίπλωμα των σχολών της Ε.Π.Ο. είναι αναγνωρισμένο από το 1998 από την UEFA, ενώ για τους γυμναστές απαιτείται φοίτηση σε σχολή εξομοίωσης της Ε.Π.Ο., αν δεν έχουν αποφοιτήσει από Πανεπιστήμιο που έχει την σχετική εξουσιοδότηση της UEFA. Σε σχολή αναθεώρησης της Ε.Π.Ο. πρέπει να αναβαθμίσουν τα διπλώματά τους και όσοι έχουν παλαιότερα (προ 1998) διπλώματα της Γ.Γ.Α. ή της Ε.Π.Ο., καθώς πλέον μόνο τα διπλώματα της UEFA αναγνωρίζονται.

Η φιλοσοφία του προπονητή

coachingΌπως είπε ένας φιλόσοφος ‘’αν δεν ξέρεις που πηγαίνεις, οποιοσδήποτε δρόμος θα σε βγάλει εκεί’’. Για να επιτύχεις, πρέπει να ξέρεις που πηγαίνεις. Εσύ είσαι αυτός που θα διαλέξεις τις σωστές κατευθύνσεις για σένα. Όπως φαίνεται και από την παρακάτω ιστορία, προπονητές χωρίς ανεπτυγμένη φιλοσοφία, δεν έχουν συγκεκριμένη κατεύθυνση και συχνά υποκύπτουν σε εξωτερικές πιέσεις.

Περισσότερα..

Ο Δεκάλογος της Προπόνησης

1. Οργάνωσε την καθημερινή προπόνηση ανάλογα με το ανθρώπινο υλικό και τις ανάγκες της ομάδος. Μην σπαταλάς τον χρόνο. Είναι πολύτιμος.
2. Γνώριζε πριν από την προπόνηση τι θέλεις να διδάξεις. Για ποιό λόγο θέλεις να το διδάξεις και χρησιμοποιώντας ποιές εφαρμοσμένες ασκήσεις σκοπεύεις να το πετύχεις.
3. Η χρονική διάρκεια της προπόνησης πρέπει να αυξομειώνεται ανάλογα με την περίοδο και την μέρα της εβδομάδας σε σχέση με τις αγωνιστικές υποχρεώσεις. Το ίδιο ισχύει και για την ποιοτική και ποσοτική επιβάρυνση της προπόνησης.

Περισσότερα..